Wednesday, October 05, 2005

hari pertama di bulan ramadhan

Selamat berpuasa semua.... hari nih hari pertama bulan ramadhan yg dinanti-nantikan oleh semua umat islam, x terkecuali aku... hari first nih bersemangat aku bangun sahur walaupun aku sorang2 melantak nasik goreng semalam, sayu jer tapi aku x kesah pun... walaupun begitu abang aku tepon gak tanya aku bangun sahur ke x ( baiknya abang)....

tapi yang aku kesah skarang pengalaman ngeri aku masa nak datang kerja pagi tadi..aku tlh di kaco oleh mamat indon maner ntah datangnya...aku ulangi mamat indon... TAKUTT SEH!!!!! panik pun ader gak nasib baik ader pak cik tu tlg aku klu x abis la aku... mulai esok dgn tekad dan azam aku akan naik teksi jer dari depan ostel. camner pun akan ku naik gak teksi walaupun mahal (abihla duit aku...huhuhu)... setakat aku praktikal kat sini macam-macam telah terjadi dari first month sampai dah nak abis ni.

berbalik kita pasal bulan puasa nih, mesti x lari dari memikirkan menu utk berbuka nanti. bagi aku yg terterpelanting jauh di pedalaman (apsal la TPM buat ostel pompuan terperosok camnih, nak makan pun susah) menu grand pada hari ini ialah sardin dan telur goreng dan pencuci mulut ialah biskut yg dibeli masa karnival sure heboh itu hari. x sabar rasanya aku nak blk umah abg aku, bleh gak makan yg sempoi skit....

aperpun harapan aku bulan ramadhan tahun ini aku bleh buat banyak pahala skit dari tahun lepas... camner yek...terawih pun xleh pi..so kpd semua skali lagi aku ucapkan slamat berpuasa. moga ramadhan memberikan kerahmatan kepada semua...amin.

p/s: thank to my fren, d-lila yang rajin chattin ngan aku setiap hari ( u go GIRL !!).thank for the e-mails today...



0 org amik kesah:

misTyLaa ... © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates