Saturday, November 15, 2008

Exam Weeks Review...

So seperti mana yang aku dah tulih sebelom nih, last 2 weeks aku sangat bizi menstudykan diri aku untuk final exam sem nih...aku tulis ringkasan jer la memandangkan aku dah letih menulis panjang-panjang dalam exam hall..


04/11/2008 - CyberLaw

Subject ni memang gila nak menghafal.
Memang aku hafal sebijik-sebijk la wei.
Dah la definifition pun dah panjang berjela-jela ni kan pulak kalau kena explain.
Tapi Alhamdulillah, dah dapat tips awal2, so aku hafal apa yang patut jer (tapi memang banyak la....).
And, luckily i manage to answer well (penuh answer booklet aku jawab...pueh hati aku).


06/11/2008 - System Administration

Subject ni pun dah dapat tips, A atau B memang dah dalam tangan.
Untuk section B pun dah wat revision dalam lab cuma perlu study balik and HAFAL JER LA !!!, tu pun tak reti ker... TERIMA KASIH lah banyak-banyak sebab menyebabkan classmates anda yang sanggup x tido seharian and skip makan sebab nak study, berkemungkinan hanya D ataupun fail terus paper ni....


08/11/2008 - Real-Time System

Ini satu lagi paper yang hanya perlu study revision yang dah pun dibuat and dibincangkan dalam lab.
Aku beria-ia menghafal sebijik-bijik (word by word...line by line).
Alhamdulillah, memang aku boleh jawab paper nih and aku konfiden sangat-sangat aku boleh dapat A atau B.
Tapi, apakan daya, bukan rezeki aku gamaknya...
Again, Thank You to you...my friend !


10/11/2008 - Wireless Network

Start paper nih, memang dah xder tips yang sebijik-bijik, tapi aku rasa insyaALLAH aku boleh jawab (walaupun aku x konfiden sangat la)...
Untuk paper ni, aku sorang-sorang terpisah ngan member aku, semua jawab kat level 10, aku sorang jer kt level 27.
Dan aku pun terperasan yang bkn aku sorang jer yang terpisah dari geng aku, yang lain pun sama gak terpisah dari geng diorang, cam Che Rai and Diedie giggles...(kita serupa!).


12/11/2008 - Advance Routing

Paper paling cuak nak menjawab, bukan per lecturer yang ajar ni pun dah macam guru besar jer.
Soklan memang boleh tahan, tapi aku rasa boleh jawab 50-50 only.
Yang ni aku dah wat sehabih baik, so sekarang aku tawakkal jer lah...


13/11/2008 - Remote Access

Aku bajet2 paper Remote Access soklan keluar susah nak mampos.
Bajet aku berdasarkan kata-kata classmate yang pernah diajar oleh encik Remote Access masa diploma dulu.
Kata depa yg Encik nih memang suka bagi failkan org dan sangat kedekut markah.
Soklan dia wat memang susah la, kena paham betul2 la...itu la...ini la...
And lastly sebelom paper tu ader yang kata "Jangan percaya tips yg encik bagi, selalunya lain yang dia kasi lain yang keluar".
Aku pun hanya mapu berkata "ooo, yer ker?"
So, aku pun dgn tekunnya mentelaah subject nih sampai aku tak tido malam nak hafal dari chap 1 sampai chap 11... memang aku x tido la malam tu.
...
....
.....
Dapat jer soklan, aku pun menghentakkan kepala ker meja...
Memang sah tips encik Remote Access xleh dipercayai...
Memang sah korang yang pernah belajar ngan encik remote Access pun xleh dipercayai...
~~Aku dah mengong~~

2 org amik kesah:

Buttercisco said...

cian dia...banyak sungguh dugaan dlm diari idup :)..

misTy said...

tu la...
sebelum ni xder plak dugaan cam nih..

misTyLaa ... © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates